Alla inlägg den 5 juni 2010

Av Jakob Holmstedt - 5 juni 2010 21:30

Herrlaget åkte till Arlöv för "hemmamatch" mot Burlöv (vi fick flytta i förstaskedet, och nu var Smörlyckan upptagen med tävling). Jag, Jon och Filip hittade till slut banorna och kunde köra igång på två banor. Filip och vår klack (Helena), fick supporta undertecknad och Jon på 1a- resp 2a-singeln. Jag var något sliten i värmen, men märkte tidigt att min motståndare tyckte värmen var ännu jobbigare. Mitt spel funkade väl sådär, så jag fokuserade på att hålla bollen i spel. När jag fått 5-4 i första fick jag kommentarer om att man inte ska spela så (jag har dubbelkollat i regelboken, finns ingen sån regel). Jag konstaterade att det var läge att spela ännu extremare på detta viset (hade någon klagat på att de inte ville ha slag på backhand hade jag inte börjat slå lösa på deras forehand..). Detta funkade alldeles utmärkt och det blev 6-4, 6-0. Tyvärr blev det inte roligare stämning på banan. Fick bla hämta bollar (när jag servade) som rullats fram till nätet på min motståndares sida. När jag slagit in matchbollen tackade inte ens motståndaren med att ta i hand. Första gången under mina många, många år med tävlande detta har hänt mig. Inte så kul.


Jon spelade mycket, mycket bättre än i första seriematchen. Mötte en riktigt bra kille. Blev förlust 7-5, 6-4, men absolut ett stort steg i rätt riktning. Filip började bra, vinst i första set. Tyvärr förlust i matchtiebreak i avgörande. Filip var inte nöjd, men han börjar ändå komma in i spelet i herrlaget.. blir ju lite annorlunda än i juniortennis. Jag och Jon förlorade dubbeln och tyvärr förlust totalt i matchen, 1-3. Lugi förlorade, men kändes ändå inte som vi var de stora förlorarna. Hoppas vi kan komma tillbaka och vinna en del. MBTKs och HTKs förstalag väntar bla, så helt lätt blir det inte.


Filip servar, Jon & Helena tar det lugnt i solen:


  

Av Jakob Holmstedt - 5 juni 2010 08:45

Dag 2 vann Valter medan William, Jocke och August förlorade. Här nedan ses Valter in action!


  

Av Jakob Holmstedt - 5 juni 2010 08:45

ATs tävling är igång på Smörlyckan. Över 20 Lugispelare ska in i spel, riktigt kul med många anmälda. Första dagen blev det vinst för Fredrik, förluster för Valter, Hanna, Wilhelm, Olof och Sixten. Ändå några riktigt bra insatser bland förlusterna. Bla var Sixten riktigt nära att vinna mot en spelare han innan förlorat stort.


Wilhelm T i serveaktion:


  


Hanna under sin match:


  


Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards