Alla inlägg under december 2008

Av Jakob Holmstedt - 28 december 2008 16:31

Vikingaspelen är igång. Här på bloggen kommer bilder och lite annat av intresse från tävlingen. På bilden nedan ses Patrik och Jon "arbeta"

Av Jakob Holmstedt - 15 december 2008 11:54

Wilhelm Niilekselä vann igår i 1a omgången i Fair Play Cup. Ännu gladare blev han nog över de 15 000 kr i resa han vann i tävlingens utlottningen. Vissa har flyt...

Av Jakob Holmstedt - 15 december 2008 10:20
http://www.youtube.com/watch?v=H1-sQRPRMPI

Andy Roddick trycker till sin serve. Diskussioner om det är fejkat eller inte, hans serveteknik är det dock inget fel på.

Av Jakob Holmstedt - 15 december 2008 10:01

Till höstens spelare inom Lugi Tennis har en enig bloggjury utsett Jens Osterkamp. Hans facit i herrlaget är sex raka singelvinster och fem raka dubbelvinster (sista dubbeln tar jag lite ansvar för också, bla dominerade mina stenhårda servar). Inga förluster alls med andra ord. Imponerande givetvis. Han har visat sig väl värd (minst) de dryga 52 poängen han har på rankingen. Hans pris kommer att presenteras vid en påkostad ceremoni på någon av vårens herrträningar.


Jag tror till och med att Jens kan dominera utomhus till våren.. regntunga banor, hård vind och slitna bollar är normalt inte hans favorit, men det ska nog lösa sig.

Av Jakob Holmstedt - 15 december 2008 10:00

Många har efterfrågat bild på den legendariske Anton (med alla klassiska citat), så här nedan är han. Tightheten på tröjan är inte riktigt så stor som den brukar vara.

Av Jakob Holmstedt - 15 december 2008 09:52

Kom ihåg att anmäla er till racketlon, som spelas på söndag (vi kan behöva använda måndagen i någon klass). Anmäl er på listor i hallen eller via mail till mig. Jag är laddad efter förlusterna i förra årets tävling. Jon är tillbaka i Sverige och kan förvänta sig en hel del pisk i pingis.

Av Jakob Holmstedt - 15 december 2008 09:25

Lagtävlingen "vanns" av Anders lag. Fast det är klart, räknar man två poäng för varje basketstraff när alla andra lag räknar ett underlättar det lite. Nedan ser ni en bild på fuskaren.. uppenbart att han inte har riktig koll på baskettekniken. Alla andra i tävlingen gjorde väldigt bra insatser, i basket, i minitennis och i ballbouncer.

Av Jakob Holmstedt - 15 december 2008 09:17

Klara levererade dagens citat på morgonens träning. Jag tyckte det var något dåligt fotarbete i en övning, Klara lägger då kommentaren.. "jag är lite trött, jag börjar komma in i tonåren förstår du..". Lite tveksam ursäkt, men ändå.

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards