Alla inlägg under oktober 2011

Av Jakob Holmstedt - 31 oktober 2011 21:46

Filip var vaken och videofilmade matchbollen i min singel igår. Min analys är att jag gör det ganska smart (vi ska komma ihåg att jag har krampkänning i båda benen) och skapar ett bra volleyläge genom att attackera på en hög boll. Volleyn är ganska bedrövlig (annars kändes den stabil igår), men som tur är missar Henrik (tveksamt om jag hade varit nere i buggarna och tagit den annars). 9-8 där istället och jag hade fått lita till serven.. aldrig ett optimalt alternativ:



 


Av Jakob Holmstedt - 31 oktober 2011 11:37

Både vi och ATL 2 hade tre raka segrar i division 3 när vi igår möttes hemma i Vikingahallen. På förhand väldigt jämnt och tufft och så blev det även i verkligheten. Jon spelade mot Gustav Hochbergs på förstasingeln. Som ni kommer att märka var jag upptagen med egen match, men det kändes som han inte riktigt kunde ta sina chanser. Styrde spelet men hade inte flytet med sig. Det blev 6-4, 7-6 till Gustav och 1-0 till ATL. På tredjesingel mötte Jesper Andreas Pålsson. Ett riktigt prestigemöte. Andreas fick aldrig igång sin serve och hade problem med Jespers snabba spel på filten. 6-3, 6-3 till Jesper och viktig vinst. Jag mötte Henrik Boris-Möller på andrasingel. Inte så bra spel i första set av någon, tror Henrik hade problem med tajmingen på filten. Jag spelade klart bättre i andra set, trots det förlorade jag det setet, 4-6. I matchtiebreak vann jag några viktiga bollar vid 6-6 och kunde ta det 10-7. 2-1 till Lugi inför dubbeln. Här spelade jag och Jesper stabilt mot bröderna Hochbergs, gick fram till 6-2, 5-2. Det tappade vi och inte heller matchbollar vid 6-5 hjälpte. I tiebreak gick det bättre och vi vann 7-2 och matchen totalt med 3-1. Riktigt viktigt! Med tre matcher kvar ser det bra ut. Eslöv borta i helgen och sen ny nyckelmatch, hemma mot MBTK 2 (som inte heller har förlorat).

Av Jakob Holmstedt - 31 oktober 2011 11:25

Alfred och Fredrik spelade när P12-laget på söndagen mötte Höllviken i Vikingahallen. Jag var själv upptagen med spel på bana bredvid men kunde ändå se att killarna gjorde väldigt bra ifrån sig. Tre jämna matcher och sex jämna set, dessutom Lugi-vinst med 5-1. Kunde inte bli bättre med andra ord, nyttiga matcher och slutlig vinst. De började med dubblarna och här vann Lugi-killarna med 5-3, 5-3. Sen vann Alfred båda sina singlar och Fredrik en och därmed var segern klar.

Av Jakob Holmstedt - 30 oktober 2011 10:13

Jens har skadat sin axel så laguppställningen mot ATL idag blir Jon, jag och Jesper. Hoppas många kan komma upp och kolla kl 13.30 i Vikingahallen idag.

Av Jakob Holmstedt - 30 oktober 2011 10:07

Det blev ett lyckat IF SO tour uppe i hallen igår. Jon höll i det, med hjälp av Helena i cafeterian. Jag kollade läget nere på banorna där det var matcher oavbrutet i tre timmar. Mycket trötta och nöjda kids när allt var slut vid 18.30


       


Av Jakob Holmstedt - 30 oktober 2011 10:04

Var givetvis på Olympia när guldet firades förra söndagen, igår blev HIF klart för cupfinal. Riktigt fina grejer! SM-silver och cupvinst förra året, blir det tre titlar i år (cup, serie och supercup)?


 

Av Jakob Holmstedt - 29 oktober 2011 11:10

Kl 15.30 idag är det IF SO Tour i Vikingahallen. Runt 20 deltagare, flera av dessa från Lugi. Kom gärna upp i eftermiddag och kolla in spelarna.

Av Jakob Holmstedt - 28 oktober 2011 16:40

Herrlaget har en tidig seriefinal, hemma i Vikingahallen kl 13.30 på söndag. Detta mot ATL 2, som tillsammans med MBTK 2 är de stora konkurrenterna i division 3. Hoppas många kan ta sig till Vikingahallen för att stötta laget.

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards