Alla inlägg under juli 2009

Av Jakob Holmstedt - 6 juli 2009 17:46

Jag och Jesper åkte upp till Vä för att försöka vinna vårsäsongens sista herrmatch. Jens fick sent förhinder, så vi startade matchen i underläge 0-1. Vi hade Johan, vår trogna supporter med oss i bilen upp. Både han och Jesper blev lite förvånade när Vä visade sig ligga söder om Kristianstad och inte på andra sidan Skåne, nära Helsingborg. Hög stämning i bilen dit, trots detta. Väl på plats var det sjukt varmt. Jesper vann stabilt i två raka set på förstasingeln. Jag kände av mitt knä och konditionen var väl sådär i värmen. Lyckades hitta ett hyfsat spel och vann också i två raka set. Dubbeln gick ganska smärtfritt, bara ett förlorat game. 3-1, vinst till Lugi med andra ord. Nu var det bara en lång resa kvar till västkusten, alla skulle nämligen till olika ställen runt Ängelholm denna kväll. Två vinster, två oavgjorda och en förlust totalt i serien var ändå ok. De två oavgjorda borde kanske varit segrar dock, men det är små marginaler.

Av Jakob Holmstedt - 3 juli 2009 21:25

Imorgon spelar Lugis herrlag sin sista match i uteserien. Vi åker till Wä för att försöka ta hem båda poängen. Vi hamnar i mitten av serien oavsett vilket, men vi vill givetvis avsluta snyggt.

Av Jakob Holmstedt - 3 juli 2009 19:22

En av mina favoritturneringar, Havsbadsspeln i Ängelholm, är igång. Här nedan ses Jonas Kjaer Jacobsen spela. Tyvärr förlorade Jonas idag. Själv går jag inte in i turneringen förrän i början på nästa vecka. Hoppas formen finns där, är ju nästan den enda turneringen jag lirar.

Av Jakob Holmstedt - 3 juli 2009 16:19

Alma Thell Lenntorp vann FS 14 i Skummeslöv efter en lång, tuff match mot Wendela Fridh i finalen. Fem bra matchvinster för Alma i turneringen. Systern Klara gick till semifinal, Sven Andrén likaså. Cay Sollin nådde final där Hans Eberstein blev för svår.

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards