Alla inlägg den 14 december 2008

Av Jakob Holmstedt - 14 december 2008 13:38

Det blev 2-2 i gårdagens match mot Kalmar TK 2. Redan före match såg det mörkt ut, Jesper var sjuk och jag var också sjuk. Jag kunde dock spela och Filip hoppade igen in i 1a-laget. Filip kom i underläge 0-6, 0-5. Han gav inte upp utan kämpade sig tillbaka till 3-5 och gameboll. Tyvärr blev det förlust, men han kommer in i det mer och mer. Jens vann enkelt på 3e-singeln. Jag kände mig otroligt seg och trött i början, förlorade första set 6-2. Kom igång bättre i andra som jag vann 6-1. Tyvärr skadade jag armen i slutet av setet. Min serve har inte funkat så bra senaste tiden, men nu blev det katastrof. Hade 2-1 i matchtiebreaket (gillar inte matchtiebreak alls), fick en nätrullare mot mig. Vunnen boll där och det hade sett ljust ut. Nu blev det förlust och 1-2 inför dubbeln. Matchen betydde inget för oss placeringsmässigt, däremot var den oerhört viktig för ATL 2 och MBTK 2. ATL skulle åka ut om vi förlorade och MBTK riskerade att göra samma sak vid förlust för oss. Vi lyckades till slut vinna i matchtiebreak. Därmed förblev herrlag 1 obesegrade i serien, tre vinster och fyra oavgjorda. Sista matcherna var Jens borta en gång och Jesper två, annars hade vi nog haft två vinster till. Hade vi bara vunnit den extremt jämna matchen mot Höllviken hade det funnits goda chanser att gå upp. Vi får komma igen redan till uteserien. 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards