Alla inlägg den 17 maj 2009

Av Jakob Holmstedt - 17 maj 2009 21:48

Enligt rapporter från Anton (som var ute i S Sandby med Jesper och kollade) vann samtliga Lugispelare säkert sina singlar när andralaget mötte SSTK borta. Få gameförluster och bra spel från Kalle, Petter och Filip. Efter en lång dag på och vid tennisbanor gav Anton och Jesper upp och stack hem. Hur det gick i dubbeln vet jag därför inte, men totalvinst i matchen blev det i alla fall.

Av Jakob Holmstedt - 17 maj 2009 18:23

Det blev förlust i dagens herrmatch, derbyt mot ATL. ATLarna gjorde riktigt bra insatser i singlarna och vann tyvärr samtliga. Jesper motståndare var riktigt duktig, så även Antons (Anton sa att han inte riktigt kom igång, jag kunde dock inte se något på hans match). Själv hade jag rejäla problem med fotfästet och dessutom kunde jag inte utnyttja alla mina gamechanser (hade gameboll i alla game utom två tror jag). 6-1, 6-3 blev det och förlusten var inget att säga om. Min motståndare var mycket mer aggressiv och vann välförtjänt.


I dubbel spelade jag och Jesper mot våra motståndare från singlarna. Med atnke på hur säkert de hade vunnit där hade det varit logiskt med en klar förlust. Inga break fram till 5-6 i första då jag tyvärr tappade min serve. I andra set spelade vi faktiskt riktigt bra och vann lätt 6-1. Matchtiebreaket svängde fram och tillbaka. Vid 7-9 hade ATL två matchbollar, men precis som förra veckan (när jag och Martin vände) lyckades jag och Jesper(speciellt några bra bollar från Jesper) ta hem det 11-9. Skönt att vinna dubbel.


Nog tuffaste motståndet i serien, så vi hoppas på vinster framöver.


En stor eloge till Anders, Johan, Alma och Klara som stöttade hela matchen igenom, både singel och dubbel. Kul att fler kom dit och kollade. Hoppas på ännu mer stöttning i nästa match. Bilden nedan visar några i "klacken".. Kalle, Anders, Johan N och Johan.

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards