Alla inlägg den 9 maj 2009

Av Jakob Holmstedt - 9 maj 2009 22:42

Hittade den här länken på Mattias blogg från förra inlägget. Hoppas ni förstår engelskan, intressant är det i alla fall.

http://www.youtube.com/watch?v=Zby7vUIF4wI&feature=player_embedded
Av Jakob Holmstedt - 9 maj 2009 22:22

Vi är 12-13 som kan gå in och spela i våra båda herrlag. Idag var det tänkt att båda lagen skulle spela match, 1a-laget mot Wä och 2a-laget mot Kronprinsen. När det väl blev lördag förmiddag var det bara två spelare som kunde lira.. Martin Schalén och jag. Vi flyttade fram 1a-lagets match, jag och Martin fick ta hand om 2a-laget (med WO på 3e-singeln).


Martin fick inget flyt i spelet i sin match, förlorade 6-2, 6-1. Jag förlorade ett långt och jämnt första set mot Mattias Svensson, fick en blåsa på handen och låg under 2-0 i andra. Såg mörkt ut, men jag lyckades vinna både andra set och matchtiebreak. Mattias är för övrigt inspirationskälla till min blogg här (det var med andra ord stor prestige). Gå in på http://tennisbloggen.bloggagratis.se/presentation/ och kolla. Utgår kallt ifrån att det kommer ett hätskt svar där inom kort (har förstått att det är så det fungerar i bloggvärlden).


I dubbeln vann jag och Martin första set i tiebreak innan vi förlorade andra klart (blir ofta så i dubbel, att det svänger rejält). I matchtiebreak hade vi 2 matchbollar mot oss vid 7-9. Med lite flyt lyckades vi vända och vinna med 11-9. 2-2 totalt är ett bra resultat. Inne blev det 0-4 och nu var nästan hela herrlaget borta. Härlig insats av Martin i dubbeln, riktigt bra inställning varje poäng. Anton, vi försökte verkligen höja lägstanivån.


Nu är det läge att alla kan spela övriga matcher så vi kan hamna långt upp i båda serierna.


Damerna skulle spelat idag. Motståndarna från Höllviken kunde dock inte, så vi flyttar matchen till ett senare datum. Alltid segt med serierna på våren. Massvis med matcher på kort tid. Dessutom mycket aktiviteter för alla även utanför tennisbanorna. Kul att vi har fulla lag i knatte och P12 imorgon, lycka till! Jag återkommer med resultat här på bloggen.

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards