Alla inlägg den 11 oktober 2009

Av Jakob Holmstedt - 11 oktober 2009 20:43

Damlaget vann inomhussäsongens preimärmatch borta mot Landskrona. Tjejerna startade med dubbeln och tredjesingeln och det blev ingen bra start. Skulle jag gissa på någon sannolik vinst skulle det vara just dubbeln, men Alma & Klara hade enligt rapporterna inget flyt alls i denna match. Det blev tom två raka set. Samtidigt höll Setenay på att tappa ledning 1-0 i set och 4-1. Hon tog sig dock samman på ett bra sätt och vann matchtiebreaket. Klara vann enkelt på 2a-singeln och sen var det bara 1a-singeln kvar. Alma lyckades ta hem det till slut med 6-3, 7-6 och hela matchen med 3-1. Landskrona slog LBTK, så det var en bra vinst på bortaplan. Nästa vecka blir det bortamatch mot Kristianstad.


Alma, Klara och Selinay (som var stabil matchrapportör på plats i Landskrona) var seriösa nog att träna en dryg timme i Vikingahallen efteråt. Såg något trött ut, men ändå. Här nedan syns tjejerna efter avslutat pass.


  

Av Jakob Holmstedt - 11 oktober 2009 18:09

Herrlag 1 har fått en flygande start på seriespelet. Idag kom andra raka segern med 4-0 när Växjö TS 2 var på besök. De var bra spelare vi mötte, alla hade drygt 200 poäng, så det skulle bli tufft.


Jesper övertygade ännu en gång och visade upp fortsatt riktigt bra spel. Han vann 6-1, 6-4 efter bra och aggresivt serve-volleyspel. Jens fortsatte där han avslutade förra innesäsongen. 6-4, 6-2 blev slutresultatet och det känns som Jens har ännu mer att ge när han får några matcher i kroppen. Blev inga grusmatcher utesängen.. kan bli tufft att även ta hem titeln vårens spelare i Lugi (Jens blev ju hösten lirare). Jag spelade andrasingeln. Vann första set efter dåligt spel, förlorade andra efter bättre spel (hur konstigt det än låter). Några väl valde ord från Jens fick mig att inse att jag inte fick förlora matchtiebreaket. Kom i underläge 0-2, men vände till 10-3. I dubblen fick jag vila mina trötta ben. Jens och Jesper övertygade stort och vann enkelt 6-2, 6-1. 4-0 totalt igen och en riktigt bra start.


Här nedan ses Jens bli överlobbad i dubbeln! Läge för spänstträning.


  

Av Jakob Holmstedt - 11 oktober 2009 18:05

Det blev förlust för andralaget när man idag mötte ATL 2 borta. Klara förluster i singlarna. När jag gick stod det 1-4 i dubble. Anton och Petter var nära hela tiden, men lite passiva. Jag hoppas de kom igen efter att jag fick gå hem för att förbereda mig för min egen match. José gjorde för övrigt debut för oss på 3e-singeln.


Här nedan ses Anton och Petter, ATLs Peter Karras i bakgrunden.


  

Av Jakob Holmstedt - 11 oktober 2009 09:03

Det gick ju sådär för Sverige igår (ja, jag vet.. det var inte HIF, men ändå lite spännande). Nya matcher idag. Damlaget spelar sin premiärmatch borta mot Landskrona, herrlag 2 har prestigefyllt derby mot ATL 2 (start kl 10.00 på Victoriastadion) och vi i förstalaget möter Växjö TS 2 hemma kl 13.30 Jag ska dessutom få in ett gäng innebandymatcher. Blir en lång och intressant dag med andra ord.

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards