Alla inlägg den 9 oktober 2009

Av Jakob Holmstedt - 9 oktober 2009 21:35

Lyckades komma in fel väg i Staffanstorp. Sedan yrade jag omkring ett bra tag, frågade bland annat en del Staffanstorpbor om vägbeskrivning, innan jag 20.20 kom till hallen. Flera Lugi-spelare skulle vara i farten, Wilhelm Tham och Wilhelm Niilekselä fick dock WO eftersom deras motståndare aldrig dök upp (mycket märkligt i dubbel att då inte höra av sig). Philip Nilsson hade tufft motstånd, men hade under tiden jag hade sight seeing i Staffanstorp gjort det bra och hängt med i alla game. DEt fortsatte med jämna game, men slutligen förlust 6-1, 6-0. På bilden ses supportern Jonas Kjaer Jacobsen stå och kolla in matchen. Slut med tennis för idag, imorgon blir det mycket mer.


    

Av Jakob Holmstedt - 9 oktober 2009 21:30

Var inne i Mamö och såg när Klara spelade sin första match i Skåne masters, en tävling för de bästa i Skåne. I FS 14 (där Alma och Klara är ett år unga) stod Alma över idag, så det var bara Klara som spelade. Hon mötte Isabella Falkenberg. Tjejerna har mötts många gånger med olika segrare. Den här gången vann Klara, 6-3 6-4. Bilden nedan är tagen efter match, ett kort stopp på McDonald´s innan tjejerna skulle vidare på festligheter. Jag fortsatte mot Staffanstorp och mer tennis..


  

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards