Alla inlägg den 1 november 2009

Av Jakob Holmstedt - 1 november 2009 14:30

Herrlag 2 åkte på sin tredje raka förlust. Den här gången 0-4 hemma mot LBTK 1. Petter och Fredrik förlorade sina singlar ganska klart. José ringde på morgonen och var sjuk. Jag och Petter försökte få tag i ersättare utan att lyckas. Jag ringde Anders, men han svarade inte. När jag var på väg ner för att väcka honom svarade han äntligen. Han var nog lite febrig och även något nyvaken, men imponerande nog sa han direkt ja till att spela. Även kul för motståndaren som nu fick match istället för WO. Anders chockstartade med 1-0 i första set och hängde även fortsättningsvis med bra. 6-1, 6-1, med chanser till fler games, var en bra insats av Anders. I dubbeln spelade både Petter och Fredrik bättre än i singlarna. Tyvärr tappades 5-1 i första set till förlust i tiebreak. Då gick luften ur lite och LBTK tog andra set enkelt. Skulle gissa att de två sista matcherna i serien, mot Munka Ljungby och Falkenberg, avgör om Lugi 2 håller sig kvar i division 3.


Petter mötte för övrigt Rikard Roos. Rikard mötte jag en del när jag var liten. Han var i topp i Sverige bland de ett år äldre. En av endast 3-4 som slagit mig med 6-0, 6-0 dessutom. I Kalle Anka när jag var 10 år och han 11 år. Traumatiska minnen givetvis!


Här nedan ses dubblespelarna i de båda lagen


  

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards