Alla inlägg under oktober 2008

Av Jakob Holmstedt - 18 oktober 2008 19:01

Var och kollade när knattelag 2 mötte ATL 3 på Victoristadion. Vi fick några återbud, vilket innebar att vi startade matchen i underläge 0-2. Vinster för Jonas Kjaer Jacobsen, Jens Nilsson (riktigt lång och tuff match), Valter Schütz och Gustaf von Grothusen innebar ledning 4-2. Var tvungen att sticka vid denna tid. Pratade med Hanna Axelsson (som spelade i F10). Hon hade förlorat och Sigrid också. Hanna trodde att Olof vann den avgörande matchen, hon var dock inte säker. Vi får vänta innan vi vet med säkerhet.

Av Jakob Holmstedt - 16 oktober 2008 22:38

För alla er som inte kunnat somna utan att för reda på hur det gick, kan jag meddela att jag hittade väskan. Överraskande nog stod den på banan. Helt ok fart på herträningen, lagen till helgen blir följande.. herrlag 1: Jesper, jag och Jens, herrlag 2: Petter, Anton och Marcus. Kolla gärna herrlag 2s match mot FPTK 4 på söndag 13.30 i Vikingahallen. Övriga lag som spelar hemma är H45 på lördag 13.30 och P12 på söndag 15.30 Vi möter Skanör borta och knattelag 2 möter ATL borta, lördag 14.00 i Victoriastadion.

Av Jakob Holmstedt - 16 oktober 2008 19:37

Igår lyckades jag göra av med min jacka, hittade den idag. Idag försvann (förhoppningsvis har jag bara glömt den på banan) hela väskan (bla med den upphittade jackan). Hoppas hitta den nu när jag ska upp till hallen igen. Louise tycker det är väldigt intressant när jag ingående går igenom mina kak- och matrecept på torsdagsträningen. Kanske är läge att ha en liten hörna här på sidan bara för det.

Av Jakob Holmstedt - 14 oktober 2008 22:53

Det blev en riktigt bra herrträning idag. 11 personer var på plats. Lite trångt i början (med bara två banor), men efter 30 minuter blev det 3 banor. Jag försökte sno Martin Schaléns kläder och vi kan konstatera att Anton spelar bäst när han har ett taktikkort som berättar hur han ska spela. Se söt bild nedan.

Av Jakob Holmstedt - 12 oktober 2008 22:02

En bra insats igår av knattelaget igår. Tyvärr räckte det inte hela vägen fram, det blev förlust 4-5 borta mot LBTK. Herrlag 1s match mot Kalmar 2 sköts upp. Matchdatum bestäms inom kort.

Av Jakob Holmstedt - 12 oktober 2008 19:43

Man måste hålla i racketen när man slår, annars förlorar man bollen. Jimmy Connors (som var min favoritspelare när jag var liten) har missförstått det hela.

http://www.youtube.com/watch?v=fHk3KEGF5mI&feature=related
Av Jakob Holmstedt - 12 oktober 2008 19:02

Fick ett positivt samtal på vägen hem från tränarkursen i Göteborg (var riktigt trött, så det piggade upp rejält). Petter, Anton och Kalle hade imponerat stort i bortamötet mot Karlshamn och vunnit med 4-0. Tre av matcherna fick avgöras i matchtiebreak, alla tre med lycklig utgång. Hoppas på stor publik när killarna möter duktiga Fair Play 4 på söndag, kl 13.30 Serien har startat med två vinster och en oavgjord. Två lag går upp och givetvis ser det bra ut inför fortsättningen. Gäller att inte slappna av (fråga Anton vad som kan hända annars.. se fallet AIK fotboll), det blir tufft i toppen.

Av Jakob Holmstedt - 12 oktober 2008 18:50

Var på tränarkurs i helgen. Den sista tränarkursen man kan gå på i Sverige. Lärde mig en hel del av föreläsningarna. Blev inspirerad av kursdeltagarna också. Bland annat hade en kille en blogg där han bland annat la in små videoklipp. Tänkte att det var en bra idé, so here it goes..

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards